【忙里偷闲#1】

凌晨好~ :)

又一个凌晨的短文~


是的是的!如题啊~
忙里偷闲~

为了下个月的事
我一整天15个小时都在电脑萤幕前~
话说平时工作关系不也是一整天呆在电脑萤幕前嘛 =.=


呵呵呵
怎样都好~
就我完全忙完之前都需要在电脑萤幕前忙~
还满废话的~~


...不要为明天忧虑,因为明天自有明天的忧虑;一天的难处一天当就够了。
――马太福音6:34

今天算是到了时候休息了
所以睡觉前来写一写~


最近要赶的工作事太多了
昨天也提到说我电游已经很久很久没碰了 >.<

不过偶而我还是抽一些时间来看看电影
当着工作以外的休息


可是这可不是普通的电影啊
如果你看过Lord Of The Ring~
你可知道这片子的长度真的不简单~


我分别用了3天的休闲时间看了1 2 3
第一套   3小时 20几分钟
第二套   3小时 40几分钟
第三套   4小时 10几分钟

我晕~~~
确实长得不简单啊~


不过真的太好看了
我文笔不好
所以实在不懂要怎样描述它的好

若你真的喜欢看电影
就推荐你们看看这系列吧

在IMDB里3套都是8.8分以上的
http://www.imdb.com/title/tt0120737/
http://www.imdb.com/title/tt0167261/
http://www.imdb.com/title/tt0167260/

里边有很多很多我喜欢的对白

今天来写这个短短的文章就是想写这一句

"...How do you pick up the threads of an old life? How do you go on... when in your heart you begin to understand... there is no going back? There are some things that time cannot mend... some hurts that go too deep... that have taken hold. "

"...你该如何重拾往日的生活?你该怎么继续下去,当你在内心深处早就知道你已无法回头?有些事无法弥补,有些伤痛太深沉,你将永远无法复原。"


当我在电影里看到这句话时
我心里想的除了有剧情
还有自己的故事

然而
看完了电影我上了网找出完整的这句对白
仔细的读


现在我是这样想的
It's true that the threads of my old life isn't easy to pick up. And I start to understand, that the hope I keep expecting on to have everything going back again, is fading in my heart. The hurts I take have taken hold of me, even now I can feel it. It changed the way I lived, the way I think, every single part of my life. I wish none of this had happened. So do all who live to see such times. But that is not for me to decide. All I have to decide is what to do with the time that is given to me. And what should I do at now? Keep on living, and do the best I can do with the time that is given to me. Maybe someday I will found that, the hurts I take were meant to lead me to a better life. Who know? That's what life interesting in.


呵呵呵
自己一定要加油!
呼~~睡觉去~

0 note 【笔记】:

Post a Comment

My Life